Svinet har kommit

Så har svinet anlänt till min avdelning på jobbet.
En av tjejerna på avdelningen ligger tydligen hemma med svinet, efter att
ha blivit smittad via sina barn.



Nu har man äntligen bestämt sig att vaccinera skolbarnen utan att familjerna
ska behöva stå i timtal ute och köa. Så borde man ha löst det redan från
början, skolorna ville hjälpa till med vaccineringen men landstinget tyckte
tydligen att det var bättre att skapa jätteköer i stället.

*     *

Vart tog den här veckan vägen?
Mina dagar i Malmö har gjort att veckan känns otroligt kort, konstigt att det
redan är fredag.


Vi har stegtävling på jobbet så jag tog mig en promenad från tåget när jag
kom hem till "byn", det gäller ju att hålla ett bra snitt. Det lär väl bli sämre
med steg under helgen antar jag.

*     *

Jag följer TT-Storvreta via webben, UNT har bra direktrapportering med
"spökröst" så jag behöver inte sitta och tokstirra på sidan hela tiden.

Må bästa lag vinna, och må det vara Storvreta!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0