Mys

Vilken mysig eftermiddag och kväll vi har haft.
Vid 15-tiden dök fylldes huset med föräldrar och syskon, barn
och barnbarn. Alla kom för att gratulera L-P som ju fyllde år igår.
Så härligt att få ha alla här hemma.



Det här skulle kanske fler män testa, att få känna förlossningsvärkar.
Jag tror ju att det skulle födas färre barn om det var männen som skulle
klämma fram dom, eller så hade man kommit på helt smärtfria metoder.
Det är ju ingen njutning direkt att föda barn, tur att det i den smärtan
finns någon mekanism som gör att man inte kan komma ihåg precis hur
ont det gör, det kommer man inte på förrän nästa gång man ligger där
och har ont. Då funderar man hur det gick till, hur kan man utsätta sig
för detta igen. Och igen.
Men så när man har bebisen hos sig, så inser man ju att det är värt
precis allt det onda.

*     *

Vad ska man säga?
Det skulle vara ett otroligt nederlag för Sverige om SD ska få sitta med
i riksdagen, jag hoppas verkligen att alla gör vad dom kan för att hålla
dom borta därifrån.

*     *

Ni kommer väl ihåg att gå in här och rösta?



I morgon väntar den TV-sända matchen från Fyrishov, Storvreta-Warberg.
Det blir förhoppningsvis en kul innebandymatch.
Tyvärr så är ju båda dom matcher där Storvreta spelar som ska sändas
i TV hemmamatcher, jag skulle ju hellre se några bortamatcher.
Dels för att jag ju gärna tittar på mitt lag och för att det är ju ganska så
kul att höra kommentarerna under matchen.
Jag kommer att vara på plats i Fyrishov och heja fram våra röda pojkar.
Kommer du?


Kommentarer
Postat av: edde

Jodå, jag kommer att vara på plats i Hovet på en stol nära dig.

Äntligen en match att riktigt hetsa upp sig för. Synd bara det där med Kanebjörks skada :-(

2009-10-18 @ 09:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0