Hemma i kylan

Hemma igen, hemma i kylan.
Inte särskilt kul att mötas av detta nu när jag har gått oklädd
i värmen en hel vecka.

Cala Bona, hit kan jag verkligen tänka mig att åka tillbaka.
Ett superställe speciellt om man reser med barn, men det verkar
inte vara något för festprissar. Gissar att det är skillnad under säsong,
men nu var det mycket barnfamiljer och pensionärer.
Vi bodde på ett fint hotell med kanonpool, alldeles nedanför fanns en
strand där det visserligen gick att gå ner och bada men man hade
inget organiserat bad där.



Det var i alla fall skönt att gå ner i det vattnet efter att ha varit i det
kalla vattnet i poolen. Tur att det var vattenjympa så att jag slapp
frysa i poolen.

*     *

Vad är det som får tre tolvåriga killar att tro att det är OK att tvinga
en tioårig tjej till sex? Jag har ju ingen aning om vad dom tvingade
henne att göra, men hur kan dom tro att det är OK?
Bra att man tar tag i saken på en gång, för alla parter.

*     *

Gissa vem som kom hem till oss direkt?

*     *

Det ska i alla fall bli skönt med ett par lediga dagar här hemma
innan det är dags att åka och jobba igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0