Puckla på?

Jag fattar inte det här med hockey och slagsmål.
Varför måste man slå varandra på käften hela tiden i den sporten?
Det kan ju inte vara så att alla killar med extra mycket testosteron börjar
spela hockey och tar varje tillfälle i akt att klappa på någon annan?
I andra sporter slåss man ju inte, eller hur?

Och kom inte och säg att det är så mycket kroppskontakt så att man
måste ge varandra några extra snytingar, det köper jag inte.
Det finns så många andra sporter där man också har kroppskontakt men
man låter det räcka så.
Det finns ju för sjutton gubbar spelare som har som uppgift att slåss,
hur kan det vara möjligt?

Uppdatering
Intressant, jag fick precis en kommentar från någon anonym:
"sluta skriv om något du inte förstår dig på..."
Men det är ju för att jag inte förstår som jag skriver!
Berätta för mig i stället varför det är så här?
Jag trodde hockey gick ut på att få in pucken i mål fler gånger än
motståndarlaget, inte vem som kan få in flest slag mot någon i det
andra laget.
Förklara för mig som inget begriper.

*     * 

På tal om hockey så är det en man på tåget som måste ha en gammal
dröm om att få bli hockeytränare. Han uppfyller ju verkligen med råge
ett av dom viktigaste kraven för att kunna vara med i båset under en
hockeymatch, att du kan tugga tuggummi med vidöppen mun.
Jag avskyr verkligen när folk smaskar, jag mår illa av att höra det, så
jag har fått stoppa in proppar i öronen för att klara av resan.
Står jag inte ut längre så får jag väl be honom att stänga igen munnen
om han inte vill ha kräks i knät.
Vem vet, en vacker dag så går det kanske med "Smaskarn" som det
gick med "Snarkarn". Han sitter ju inte i vår del av tåget längre.


Jobbar från köksbordet i morgon, vi har halvdag och då är det inte
riktigt aktuellt att åka fyra timmar för att jobba fyra. Effektivare att
rulla ur sängen och gå direkt till köksbordet.
Det ligger väl en del och väntar eftersom jag varit borta på kurs
hela dagen idag.


Kommentarer
Postat av: noname

sluta skriv om något du inte förstår dig på...

2009-10-29 @ 22:53:11
Postat av: Jesper

Jag vet inte var det grundar sig i att slåss inom hockeyn, däremot vet jag att i dagens hockey(iaf i NHL) tillåter dom slagsmål för att rensa luften.

Man slipper då tacklingar en och en halv meter från sargen som kan ge brutna nackar och hjärnskakningar.

Man låter helt enkelt killarna som har problem med varandra göra upp och sluta med en blåtira istället för tre månaders rehabilitering.

2009-10-30 @ 01:35:44
Postat av: Jesper

P.S

Noname sluta vara en sån mansgris^^

2009-10-30 @ 01:37:13
Postat av: KJW

Är noname en mansgris bara för att det är en kvinna som skrivit inlägget? Noname kan ju lika gärna vara en kvinna, det också. Alltid lika trevligt med dubbelmoral.



Det är väl knappast någon som säger att slagsmål är det som hockey går ut på, men det är en del av det. Sen är hockey en fysisk sport, så det är kanske inte speciellt konstigt att sådant händer i stridens hetta. Slagsmål är väl inte heller särskilt ovanligt i typ fotboll för den delen.

2009-10-30 @ 11:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0