Bröstbilder

Vilket strul det var i morse.
Jag skulle jobba hemifrån idag, men tekniken var inte riktigt med mig till
att börja med. Först kunde jag inte ens logga in mig, men där kunde jag
lösa problemet själv. När jag äntligen kom in så fungerade ingenting för
mig, så jag fick sätta mig i telefonkö och till slut få hjälp av en mycket
trevlig kille.
Jag kunde jobba lite innan det var dags för en av dagens höjdpunkter.


Jag var och tog några bröstbilder som jag hoppas kommer vara ua.
Det är väl ingen njutning att göra mammografi, men med dom nya
apparaterna som dom använder nu så gör det i alla fall inte ont.
Men jag blir alltid lika fundersam över hur det går till när dom som
inte har så stora bröst gör detta. För mig är det inget problem att
lägga upp tutten och klämma fast den, men hur gör man när man
inte är lika generöst utrustad?

*     *

Lunchen passade jag på att äta i Kristallen tillsammans med min
gamla vän och lucknuckekollega Sussie. Som vanligt jättekul att
träffa henne och som vanligt säger vi att nu får det inte dröja så
länge till nästa gång vi ses. Tur att vi har kontakt på Face i alla fall.

*     *

Hem och försöka jobba en stund, det funkade ett tag men sedan så
det roliga slut och jag kunde inget göra igen.
Men då var det i alla fall dags för dagens nästa höjdpunkt, en tur
fram till Folktandvården. Först till den helt underbara Soha, som är
den bästa tandläkare jag någonsin har haft. Soha tog bort en lagning
och gjorde om den och sedan började hon fråga om min tunga.
Hon påstår att jag kan ha något som kallas geografisk tunga.
Låter inte det konstigt så säg?
Jag ska i alla fall tillbaka om några veckor så att hon får kika igen.
Efter det var det dags att byta stol, nu var det tandhygienisten som
ville vara med och leka en stund. Hon spände ögonen i mig och frågade
hur jag brukar sköta mina tänder, hon var väl inte helt nöjd med mitt
svar men jag fick i alla fall godkänt av henne när jag gick därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0