Snart....

Men så kul det var att bowla igår och det gick ju hyfsat bra för mig också.
Nu hotar dom med att nästa gång ska vi testa curlin, men det är jag mer
skeptisk till. Tror inte det är min grej.
Möjligtvis för att jag ska få chans att skrika "Sopa, sopa" till mina kollegor.

*     *

Polisen i Uppsala har idag anhållit tretton personer efter oroligheterna i
Gottsunda i slutet av förra månaden. Bra tycker jag, om man iom det
kan få slut på våldsamheterna.
Några som tydligen inte delade min uppfattning var föräldrar till dessa
ungdomar, dom anser att aktionen är polisens sätt att ge igen för de
anmälningar om övervåld som gjordes mot polisen. Det var ett gäng
föräldrar som hade samlats vid polishuset i väntan på besked.
Det är ju jättebra att dom är bekymrade och oroliga för sina barn, så ska
det vara.
Men var fanns dessa oroliga föräldrar när deras barn var ute i natten och
kastade sten och startade bränder?
Hade man fått ordning på ungarna då så hade dom ju sluppit sitta vid
polisen och vänta på besked nu. Eller har jag fel?

*     *

En bebis som väger 8,7 kg vid födseln, det är ju inte någon bebis.
Våran Livia skulle ju ha sett ut som en fläck på lakanet om hon hade
legat bredvid honom som nyfödd.

*     *

Vi har väl alla lite olika saker för oss när vi är ute och kör bil.
Är jag ensam så skruvar jag gärna upp radion och sjunger för full
hals, andra sitter och petar näsan osv.
Sedan finns det tydligen dom som...... har annat för sig.



Nu kommer ni nog få lov att längta lite efter mig ett tag är jag rädd.
Tror det blir svårt med uppdateringar under den närmsta veckan,
men hav förtrösan. Jag är snart tillbaka hos er igen.




Kommentarer
Postat av: edde

Nu missar ni derbyt på måndag. Måste kännas tungt.

Men passa på att njut i solen :-)

2009-09-25 @ 19:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0