Måndag

Måndag, det gick hyfsat bra ändå tills jag skulle åka hem och tåget var
inställt. Inte bra eftersom jag hade en sak inbokad i Uppsala, men nu
hade jag sådan tur att jag kunde ringa och få skjuta på det hela.



Tänk att jag skrattade så tårarna rann idag igen på fikat.

*     *

Skrattar gör jag däremot inte när jag läser artiklarna om oroligheterna
i Gottsunda.
"– Jag vet att det jag gör är fel. Men jag gör det av en anledning.
Jag kastar stenar och bränner bilar för att jag vill hämnas."
Det är så tragiskt att ungdomarna verkligen tror på det dom säger,
att dom tror att hämnas när dom i själva verket förstör så otroligt
mycket både för sig själva och för alla andra.

Jag anser ju att polisen måste gå in och plocka bort dom värsta,
se till att ledarna kommer bort så att dom goda krafterna får en chans
att jobba i området.

Varför har det fått bli så här?
Varför har man inte gjort något åt detta tidigare?
Varför har man låtit dessa områden bli som dom har blivit?

Jag har ingen aning om vem advokat Michael Niklasson är och vad han
har för åsikter om andra saker, men i den här debattartikeln säger han
i alla fall en hel del kloka saker.


Kommentarer
Postat av: Classe

DUMMA HORKÄRRING VAD FAN VET DU?

2009-09-08 @ 05:57:56
URL: http://kinzakenzas.blogspot.com
Postat av: Mona

Tråkigt Classe att du inte har något bättre att säga.

Ja, vad vet jag?

Jag vet det som media förmedlar och det jag hör från andra. Och jag vet att man inte får någon respekt och medkänsla från andra om man bränner bilar och förstör andra människors ägodelar och liv.



Dina åsikter i frågan vet jag inget om, eftersom Blogger varnar för att innehållet i din blogg kan vara stötande så har jag inte försökt ta reda på det.

2009-09-08 @ 08:17:20
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0