Nu så...

Nu så är den här på riktigt, svininfluensan.
Det första bekräftade dödsfallet och fler lär det bli, det är ju ingen
skillnad mot en vanlig influensa då det också avlider ett antal.

Jag börjar nog tänka om lite vad gäller vaccineringen.
Tidigare har jag ju varit bestämd med att jag inte ska ta någon
spruta eftersom jag aldrig har vaccinerat mig tidigare och jag har
aldrig fått någon influensa. Jag tror fortfarande inte att jag kommer
att bli sjuk, men jag har nåtts av budskapet myndigheterna skickar
ut om att alla ska vaccineras för att förhindra smittspridning.
Så det blir kanske ett stick i alla fall.
Eller ett, idag hörde jag att man måste ta två sprutor?
Ja ja, det är väl inte mycket annat att göra.

*     *

Läste att Storvretas inkilning hamnade i lokalpressen.
Det är ju inte riktigt sådana artiklar jag vill läsa om våra killar,
jag hoppas på att dom kommer i tidningen för det dom uträttar
på innebandyplanen nästa gång.

*     *

Idag fick jag svettas ordentligt hos Janine, vi får väl se vad det
blir för resultat av det hela.

*     *

Så jag skrattade på fikat på jobbet, jag skrattade så tårarna rann.
Jag har helt underbara arbetskamrater, puss på er!


I morgon ska jag gå till frissan och, förhoppningsvis, snygga till mig.
Lite spännande är det eftersom jag ska gå till en ny frissa som jag
har stora förväntningar på.
Vi får väl se om hon kan göra underverk.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0