Ömma höfter och rabarberpaj

Om man har ont i höfterna efter en kväll ute på lokal, vad tyder det på?
Kanske att jag hade en kul kväll?
Linda Brandemark & the Red Valley band gjorde en bra spelning, kul att
se dom igen men nu lär det tydligen dröja länge innan vi får se det gänget
på scenen tillsammans igen.
Men av en riktigt rolig anledning dock.

Route Courazon, tyskar med Christoph Born som frontfigur, spelade en
sorts tex-mexmusik som var kul att höra men svår att dansa till.
Christoph har varit här tidigare men för dom andra tyskarna var det nog
första gången.

När vi skulle ta oss hem så måste vi precis ha missat bussen, så det var
bara att gå tillbaka en stund igen och invänta nästa en timme senare.
Lite surt, men inget att hänga läpp över. När det så kom en buss så blev
den knökfull med folk, gissar att vi nästan var dom äldsta.
Många ungdomar som hade varit ute och festat under Kulturnatten.

*     *

I morse när jag var upp en sväng med Elliott insåg jag att han hade
varit upp lite före mig, tyvärr. Det fanns ett tydligt spår på mattan i
vardagsrummet som inte kunde komma från någon annan än honom.
Vi hade ett allvarligt samtal om den händelsen och ännu ett när jag såg
att han hade tuggat i sig mina gelkuddar som jag har för att inte få så
ont i fötterna i dom högklackade skorna.
Undrar om han insåg att jag verkligen menade allvar med mitt hot att
hänga upp honom i öronen om han fortsätter med detta.



På tal om hundskit, var det en sådan som låg på läktaren i Fyrishov?
Jag hoppas nästan det, för jag tycker ju att det vore ännu äckligare
om det var en människa som lämnat en sådan hög där.
Varför tar man inte bort eländet när något sådant händer?

Jag var i Fyrishov för att se Storvreta besegras av Caperio Täby i
en träningsmatch. Ja, det var ju inte för att se en förlust jag gick dit
men så slutade det i alla fall.
Många av dom ordinare spelarna satt på läktaren bredvid mig.
Mika, Mikulski, Matte och Dan var på plats men spelade inte, det var
tydligen lite småskavanker och förkylningar som spökade.
Lite kul att höra deras kommentarer under matchen.

*     *

Det luktar rabarberpaj!
Kaffe är klart och pajen fick precis lämna ugnen, nu väntar jag bara
på att Livia ska få fart på sina föräldrar som dom kommer och fikar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0