Fredagsmys

Igår åkte långklänningen och dom vita handskarna på för första gången
den här hösten. Trevligt att träffa mina tanter igen och igår var det extra
festligt eftersom vi firade 25-årsjubileum.
Lite segt att sätta sig till bords för att äta full middag när klockan närmar
sig 22, men det går ju med hjälp av ett par glas vin. Eller hur?
Det var ännu jobbigare än vanligt att rulla ur sängen i morse kan jag tala om.

*     *

Eftersom jag var borta igår och inte kollade av Bloglovin så hade jag
88 nya blogginlägg att kolla på nu. Det gick ju ganska snabbt ändå, eftersom
många bloggare är flitiga med inlägg så var det inte lika många bloggar att
besöka. Tack och lov.

*     *

Nu hör jag just ett muller, det är Emma som kommer körande.
Inte undra på att Elliott har lärt sig att känna igen när den bilen kommer.
Som vanligt så far han runt som ett jehu när han kommer in här, sladdar
runt runt. Hallen, vardagsrummet, köket och så andra hållet ett par varv.
När han ledsnar på det går han fram till Lars-Peter och får lägga sig på
sin favoritplats, på Lars-Peter mage.



Emma sticker till jobbet redan vid 4-tiden i morgon bitti, så jag en kvalificerad
gissning är väl att jag inte får någon sovmorgon i morgon.
Vilket jag skulle behöva känns det som, om jag nu ska orka ge mig ut i
Kulturnatten i morgon.
Det lär bli en sväng ner på Katalin i alla fall.

Men nu ska det först bli lite fredagsmys.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0