Ett litet underverk



Ser ni? Ser ni ansiktet?
Visst är det fantastiskt!

Mitt lilla barnbarn som nu är 24 veckor kan vi se så här, trots att h*n inte
kommer att komma ut till oss ännu på flera månader.




Ett barn ska jag ha när jag blir stor 
med smala ben och mjuka skor 
små vassa tänder och skära händer 
mage som en sockertopp 
och ljusbrunt hår precis rakt opp 

Och jag ska köpa saker varje da 
så många som mitt lilla barn vill ha 
Och skrika ska mitt lilla barn få göra 
för skrik tycker jag om att höra 
Och bråka hela dagarna 
och skrämma kor i hagarna 

Men, ska jag säga 
Akta dig för eld och djupa vatten 
Spring aldrig, aldrig bort från mig 
i den svarta natten 

Ett barn ska jag ha när jag blir stor 
med smala ben och mjuka skor 
små vassa tänder och skära händer 
mage som en sockertopp 
och ljusbrunt hår precis rakt opp 

Och vi ska busa mycket varje dag 
mitt eget lilla barn och jag 
Och skrika som gorillor ska vi göra 
hoppa runt och skrämma folk 
ni ska få höra 
Och vi ska bita dom i benen 
binda fast dom vid den stora stenen 

Men, ska jag säga 
Akta dig för eld och djupa vatten 
Spring aldrig, aldrig bort från mig 
i den svarta natten 

Ett barn ska jag ha när jag blir stor 
med smala ben och mjuka skor 
små vassa tänder och skära händer 
mage som en sockertopp 
och ljusbrunt hår precis rakt opp 

Och om mitt barn får ont i magen 
några gånger 
ska jag sjunga för det 
jättefina sånger 
och jag ska byta blöjor på mitt barn 
och sätta på små kläder 
och världens minsta gummistövlar 
ifall det blir dåligt väder 

Men, ska jag säga 
Akta dig för eld och djupa vatten 
Spring aldrig, aldrig bort från mig 
i den svarta natten 

Text: Barbro Lindgren Musik: Jojje Wadenius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0