Idisslande smaskare

Ska man inte vara pigg och utvilad när man varit ledig en långhelg?
Jag är helt slut som artist, det får bli en tidig kväll.

Något som jag har otroligt svårt för är när folk sitter och idisslar tuggummi med
vidöppen mun, det är bland det äckligast jag vet.
Idag på tåget sitter det en kille i 30-årsåldern och tuggar och smaskar för fulla
muggar, hans telefon ringer och av samtalet förstår jag att det är en kund.
Killen pratar om något dataproblem, hur det ska lösas.
Jag är tveksam till att kunden i andra änden kunde höra ett ljud av vad han sa
eftersom han fortsatte att idissla medans han pratade, det enda kunden måste
ha hört är en massa tuggljud. Så fullkomligt vidrigt!

        

Som om inte det var nog så sitter det två tonårsbrudar bredvid och låter precis
som tonårsbrudar gör. Dom tuggar naturligtvis också tuggummi och har ett
sådant där helt hjärndött samtal som bara tonårsbrudar kan ha.
Sa jag att pendeln var sen så att jag missade Upptåget?

När jag väl kommer på Upptåget så hamnar jag naturligtvis bredvid ett ungt par
som delar på hörlurar till en iPod eller något sånt. Tjejen hade nog inte alla
besticken i lådan, hon kunde helt enkelt inte prata samtidigt som hon hade en
av hörlurarna i sitt öra. Hon måste skrika hela tiden, till killens försvar kan ju
sägas att han försökte dämpa henne men helt utan att lyckas.

Gissa om det var skönt att få kliva av tåget när vi äntligen kom till min hållplats.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0