Prat, prat...

Jag fick sällskap med en kollega på pendeltåget idag när jag skulle åka hem.
Det var kul och jag såg fram mot en trevlig pratstund, men icke då.
Visst blev det en pratstund, men vi två fick inte en syl i vädret.
Hon berättade nästan hela sitt livs historia för oss, vilket hennes lilla dotter
inte uppskattade riktigt.
Dottern uppskattade heller inte när kvinnan ville visa bild på sin nästa man,
en yngre hunk. "Inte den där man ser snoppen", sa dottern när kvinnan
börjar leta i telefonen efter rätt bild att visa.
Det var ganska så skönt att få bryta den nya bekantskapen när vi kom fram
till Upplands Väsby, men innan dess så gratulerade hon min kollega för att
han hade krokat mig.
Ja, mycket ska man höra

*     *

Lilla Elliott har inte haft något bra sista dygn, kräkningar och diarré.
Matte fick ta honom till veterinären som trodde att han fått i sig något som
han inte borde ätit, dom fick lite medikamenter och specialmat med sig hem
för att kurera honom.
Han kartade på sig fram mot kvällen i alla fall så vi kan nog blåsa faran över.

           

Jag hör en massa skvaller, men mest om innebandyspelare som slutar och
byter lag. Nu vill jag höra lite om värvningar i stället......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0