Ett minne blott.....

Sådär ja, då har jag satt sprätt på närvarobidraget igen och bla betalat
det sista från Thailandsresan.
Nu är alla flyg och hotell betalda och resan finns bara kvar i minnet.



Det var nog inte sista gången vi besökte Thailand.
Jag satt och kollade lite på Håkans Bar i kväll och längtade tillbaka.
Naturligtvis längtade jag inte tillbaka till baren som jag klarar mig väldigt
bra utan att besöka igen.
Jag längtar så klart till att bara få vara och njuta av sol och värme,
känna sanden mellan tårna och få doppa mig i det varma vattnet.



Tänk att det är så otroligt svårt att gå upp på morgonen.
Ungefär lika svårt som det är att komma i säng på kvällen.
Tror jag ser ett samband där.......

*      *

Så det är därför jag ser ut som jag gör?
"...skratt gjorde så att halten ghrelin ökade, ett hormon som sätter fart
på matlusten ungefär på det sätt som sker efter ett motionspass.
Sällan blir man så sugen som efter en långpromenad eller en joggingtur
– möjligen då alltså av ett gott skratt.
"

Jag skrattar för mycket alltså.
Nåja, det är väl bara en del av sanningen.

*      *

Jag hade hoppats på att få besked om något som engagerar mig nu i
kväll, men det verkar som att jag får gå och lägga mig utan det.

Spännande att se vad Lars "Vesslan" Johnsson kan åstadkomma som
ny sportchef i Storvreta IBK.
Nu kanske vi får höra den där låten igen i Fyrishov, den som något
band spelade in om Lasse för några år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0