Om resan till Bordershopen

Häromdagen läste jag i tidningen att nu kan vi pusta ut och glömma svininfluensan, den verkar vara ett minne blott. Det låter ju skitbra eller hur? Men vad ska då tidningarna skriva om, förutom Kikki och Laila eller G-W och Ranelid? Jo, naturligtvis dyker det då så lägligt upp nya varningar om livshotande bakterier.
Ja, är det inte det ena så är det det andra, som kärringen sa när hon blödde näsblod.

*     *

Idag har vi varit på utflykt, eller vad man nu ska kalla det.
Jag har suttit i baksätet, vilket jag avskyr, under en liten nätt resa på 50 mil ner till Tyskland där det skulle shoppas dryckjom. För att komma ner till Bordershopen måste man ju först genomlida ett par timmars bilresa som inkluderar bro och färja. Färjan är ju ett kapiltel för sig, där ska man tryckas ihop med bilarna så det knappt går att komma i eller ur bilen. När man väl har krånglat sig ur så ska man kasta i sig någon äcklig macka eller något sånt och hinna kissa innan det är dags att klämma sig in i bilen igen.

   

Det är ju inte direkt så att vi har det torrlagt hemma, men tydligen behövdes det fyllas på i hyllorna ändå. I år köpte vi knappt något vin, men ändå så är kvittot långt nog att rulla in sig i. Men förra årets kvitto var ju trots allt längre, då fick vi ihop till två fulla kundvagnar. Det kändes nästan lite futtigt med bara en den här gången.
Och vad har väskan med det hela att göra då?
Jag tyckte den var skitsnygg men tyckte ändå att den var för dyt, tills någon började ifrågasätta om jag verkligen behövde lägga pengar på en ny väska.
Då fanns det ju ingen återvändo, väskan måste köpas!
Hade vi lagt så mycket pengar på alkohol så var nog väskan trots allt inte så dyr.

*     *

Vi kom hem lagom så vi kunde spela lite fotboll med Zlatan och dom andra killarna.
Hur tänkte man när man satte på lagen fel kläder?
Och är det inte lite konstigt att sådana som Zlatan aldrid pratar om vad dom själva tänker och tycker, det är alltid "man" och nästan aldrig "jag" när dom ska berätta något.
Trots att dom ju verkar ha ganska så stora egon.








Kommentarer
Postat av: Petra Ahlsten

fint skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-03 @ 12:32:34
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0