Grattis Finland!

Grattis Finland och grattis Mika Kohonen!
Jag tror jag nöjer mig med det.

*     *

Vi hade håriga killen hemma över natten, så mysigt att ha honom här.
På något vis lyckades han smyga upp i min säng igen under natten, han är allt en riktig rackare på det viset. Som vanligt var det lite tråkigt att lämna tillbaka honom till Erika, men han trivs ju där och han kommer tillbaka till oss redan nästa helg.

 Fullt upp hela dagen, först åka och lämna tillbaka håriga killen. Sedan en tur till ICA Maxi och på vägen dit köptes det en födelsedagspresent som ska överlämnas till prinsessans mamma i morgon. Så var det dags att införskaffa årets julgran, det fick bli en tur till Bauhaus i år igen. Snabbfika hemma hos svärmor och sedan raskt hem för att se VM-finalen där Sverige skulle ta hem mästartiteln från Finland. Två perioder hemma och så en rask promenad bort till den årliga glögg och grötkvällen med goda vänner där vi såg den sista perioden av matchen med en glöggmugg i handen.

I år frångick vi en av traditionerna, det blev nämligen ingen allsång till Frälsis skiva.              
Det har varit en del av kvällen under dom senaste 11 åren att vi spelar den skivan och sjunger för full hals. Jag tror nog att det här var något tillfälligt, nästa år återgår vi till den rutinen. 
Så får det bli.
Trots detta hade vi, som alltid, en trevlig kväll på Stubben.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0