Rumpchock

Vad det är svårt med kläder när det är sånt här väder.
Först står jag och fryser lite innan tåget kommer, sedan vill jag inte ha det för varmt på tåget. En stund i kylan på perrongen i väntan på nästa tåg och sedan en rask promenad i 20 minuter till jobbet, en promenad som jag börjar lätt frysande men som avslutas med att jag är helt svettig. Den tjocka jackan är alldeles för tjock under promenaden, men alldeles utmärkt när jag står på perrongen och väntar. Och som situationen är nu så vet man ju aldrig hur länge man ska få stå och vänta på ett tåg att åka med.
Men i morse tyckte jag att det var inte nödvändigt med den tjockaste jackan så jag satte på mig en tunnare, vad jag inte tänkte på var att den är inte bara tunnare utan kortare också. Det betydde att jag fick gå och frysa arslet av mig under promenaderna till och från jobbet.



Igår morse fick jag lite hicka när jag klev av tåget i Upplands Väsby och helt plötsligt fick för mig att jag inte hade någon kjol på mig. Jag hade inget som helst minne av att jag hade satt på mig kjolen, så det var bara att köra upp handen under jackan och känna efter.
Det hade ju varit lagom roligt att komma upp på jobbet och stå där med rumpan bar.

*     *

Så, jag sitter i den nya "kvinnofällan"?
Det finns alltid nya kvinnofällor, är det inte lådviner så är det något annat.

*     *

Det här är goda nyheter!
Felix Herngren ska göra film av "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".
Boken är helt underbar, hoppas man lyckas göra en lika bra film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0