Redan?

Hur gick det här till?
Hur är det möjligt att det är julafton om i övermorgon?
I morgon ska jag alltså jobba halva dagen, shoppa lite julklappar, städa, ta fram allt julpynt och klä granen. Sedan ska det ju göras skinka och en massa sånt, men i just dom delarna är jag ju inte direkt någon hjälp utan lämnar det med varm hand till dom som vet hur man hanterar sådana saker.
Och så ska jag ju hinna med att pussa på lilla prinsen också, han är ju här hos mormor.

*     *

Sirius brukar lotta ut matchbiljetter i sin Facebookgrupp och jag har ju väntat på att det ska bli min tur att vinna. Och plötsligt en dag händer det, jag får ett meddelande att jag vunnit två biljetter till kvällens match mot Mullsjö. Tyvärr hade jag inte möjlighet att utnyttja biljetterna så jag lämnade dom vidare till innebandytokiga Oliver.

På tal om Facebook, det gäller att inse att det man skriver där är "offentligt". Dom senaste dagarna har vi sett i alla fall två exempel på idrottsmän som inte tänkt på det, en innebandyspelare och en skridskoåkare som nog båda ångrar sina inlägg som dom trodde var privata.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0