Ibland behöver naturen lite hjälp på vägen

Idag har vi åkt bil till jobbet, så otroligt skönt det är.

*     *

Sitter framför TV:n och tittar på innebandy, Falun-AIK.
Det känns lite konstigt att ha en så tydligt AIK-fan som kommentator, det skiner
igenom hela tiden.
Allt AIK gör är så otroligt bra och gör andra lag något bra så är det mest tur.
Nog om det, jag hoppas att Falun kan kämpa mot.
Precis när jag skriver det så gör Helgesson mål och det står 1-2.

*     *

Jag läser i tidningen om barnläkaren som åtalas för mord på babyn Linnea och
jag kan inte låta bli att fundera över detta.
Lilla Linnea var för tidigt född, tre månader gammal ligger hon i respirator
allvarligt hjärnskadad efter en hjärnblödning. Hon opereras för syrebrist i hjärnan
och avlider efter ingreppet. Vid obduktionen finnar man vad man anser är onormalt
hög dos av ett narkosmedel som man anser var det som orsaker hennes död.
Nu åtalas läkaren för dråp, mot sitt nekande.

Visst, man får inte ta någons liv.
Men vad var det som hände här? Lilla Linnea hade inte överlevt, det var en tidsfråga
hur länge hon skulle ligga där och lida.
Jag har svårt att sätta mig in i föräldrarnas situation, jag har ju tack och lov aldrig
varit med om något liknande. Men jag kan tänka mig att om jag var i den situationen
att mitt barn ligger där och jag vet att det inte kommer att klara sig, att det ligger där
och lider. Nog skulle jag väl vilja få ett slut?

Man får inte ta någon annans liv, men ibland så behöver naturen lite hjälp på vägen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0