Alter ego och en het man

I morse gled vi iväg till Solna i bil, tänk att det är så mycket skönare att åka så.
Att bara sätta sig i bilen och glida iväg och så vara framme vid jobbet direkt,
utan en massa tågbyten och oskottade gångvägar.
Tyvärr så var det jag som var tvungen att köra i morse, jag sitter hellre vid sidan
och halvslumrar men ibland bara måste man.
Så skönt i andra änden av arbetsdagen också att bara gå iväg när det passar,
inte passa in för att hinna gå till Karlberg i tid för att hinna med pendeltåget.

Vilken skillnad att sitta och fika med mina härliga kollegor och skratta så tårarna
rinner mot att ligga här hemma alldeles ensam och inte må bra.

*     *

Hör ni, jag har funderat på att skaffa mig ett alter ego.
Det verkar ju vara jättepraktiskt att ha ett sånt att skylla på, eller hur?
Har ni något förslag på vem/vad jag kan vara då?

Nej Maria N, tänk inte ens tanken!


*     *

I tisdags kväll inträffade det en otäck olycka på min dotters arbetsplats, en hiss
som en av hennes kollegor åkte i störtade fyra meter. En hiss som bara funnits
på plats i några månader och som har krånglat hela tiden, det har varit flera
incidenter tidigare men inget så allvarligt som detta.
Jag gissar att det kommer vara några som bittert får ångra att dom inte tagit
personalens klagomål på allvar.



Nu har vi klarat av kräksjukan, då är det tydligen dags för nästa elände.
När jag kom hem från möte nu på kvällen så ligger maken med feber.
Vi får väl se hur det slutar........






Kommentarer
Postat av: Maria

Tyvärr Mona, "tanken" är redan tänkt..... :D

2010-02-12 @ 08:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0