Tragisk start

Vilken tragisk inledning av den stora OS-festen.

En rodelåkare tappar kontrollen över sin rodel under ett träningsåk och kraschar
i 145 kilometer i timmen.
Han kastas ur banan och krockar med en stolpe och avlider kort efter olyckan.
Invigningscermonin ska vara en färgsprakande glädjefest, men nu blir det en
cermoni med sorgband.

*     *

Vi har en helggäst, Elliott ska vara hos oss medans husse och matte jobbar.
Nu ska det bli ändrade rutiner för natten, det ska bli spännande att se hur det
fungerar. Elliott brukar tycka om att komma och väcka mig ett antal gånger
under natten, vilket jag inte riktigt uppskattar.
Av någon anledning har han fått för sig att han ska upp i min säng och sova,
trots att han vet att det inte är ett alternativ.
En natt vaknade jag när jag låg på sidan vänd utåt, jag vaknade och kände
hur något varmt och hårigt låg mot min mage. Då hade den lilla rackaren
försiktigt tagit sig upp i sängen och in under mitt täcke utan att jag vaknade.
Där låg han och sov så gott och kunde inte förstå varför jag skulle kasta ner
honom på golvet igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0