Derbyn och fortsatt ovisshet

Igår var jag och tittade på daminnebandy, det var ett tag sedan måste jag erkänna.
Seriefinal mellan Sten Sture och FBC Uppsala, en spännande match som slutade med
förlängning och seger för Sten Sture. Redan när ordinarie matchtid var slut stod det
klart att Sten Sture är seriesegrare och får kvala till Elitserien.

*     *

Vi vet fortfarande inte om och vart vi kan resa i morgon.
Första gången jag har en sådan här semester där jag inte har en aning om vad som
kommer att hända eller var jag kommer befinna mig.
Hoppet står fortfarande till Thailand, men det ser inte så lovande ut.
Vi får helt enkelt ha is i magen och avvakta, någonstans ska vi ju komma iväg.
Jag är så otroligt less på snö så det ska bli skönt att komma iväg någonstans där
solen skiner i stället.

*     *

Idag väntar ett annat derby, Storvreta-Sirius kl 16.00 i Fyrishov.
Matchen kan följas via webradio här eller via UNT:s direktrapportering här.
Sirius lär sprattla på idag, det är ju lite av en prestigematch och det finns ett helt
gäng i Sirius som gärna vill visa Storvreta fingret.
Men jag litar på "mina" killar och räknar helt kallt med en spännande och rolig
match där Storvreta kommer att stå som segrare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0