Styrdans

Undrar om jag kommer att vara helt lost på fikat i morgon, gissar att det mesta
snacket kommer att vara runt Melodifestivalen. Jag missade ju den i lördags och
så hade jag tänkt att se reprisen idag, men den började ju naturligtvis mycket
tidigare än jag hade räknat med. Så jag får väl försöka kolla in SVT-play någon
dag när jag orkar så att jag också får se och höra eländet.
För det verkar som att många tycker att det var ett elände igår, jag har sett
många kommentarer idag om att det inte var så bra. Salem Al Fakir har jag dålig
koll på måste jag erkänna och jag gissar att Ola lät som Ola.
Den jag är mest nyfiken på är nog Dolph, hans uppträdande måste jag kolla på.


Varför missade jag Melodifestivalen då?
Jag var ju med och arrangerade knyt här i Storvreta i lördags, ett knyt som blev
riktigt lyckat. Vi var lite oroliga ett tag för att vi inte skulle få ihop tillräckligt med
danssugna men till slut var vi ca 100 personer som dansade för fulla muggar i
Ärentunaskolans matsal.
Länge sedan jag dansade styrdans, alldeles för länge sedan. Det är ju så kul att
dansa, allra helst med någon som behärskar konsten. Igår dansade jag med
några som är riktigt duktiga, en ren njutning att få glida runt i dom armarna.

Jag hade världens huvudvärk hela dagen, trots att jag tryckte i mig en massa
tabletter så ville det inte släppa. Så då fick det bli en kväll med bara mineralvatten,
det funkade ju det också. Hur konstigt det än låter.
Tyvärr så gjorde huvudvärken så att jag fick lov att åka hem innan det hela var
slut, jag fick lämna mina kamrater i sticket med städningen men jag gissar att
dom klarade av det lika bra utan min hjälp. Synd att jag missade smörgåstårtan
till städningen bara.

*     *

Jobb i morgon om inte vinterkräksjukan sätter krokben för det.
Undrar hur jag skulle bete mig om jag blev sjuk på jobbet?
Hur tar jag mig hem om jag börjar kräkas där? Sitter jag på pendeltåget med en
påse i knät eller? Hemska tanke!
Inkubationstiden är 12-48 timmar, vi får väl se hur det går.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0