Bloggpris och olyckliga människor

I morse hade jag tur som en tokig.
En olycklig människa valde att avsluta sitt liv genom att kliva ut framför tåget,
mitt tåg måste ha passerat precis innan detta hände.
Jag hörde en tjej prata i telefonen på vägen hem idag, för henne hade det tagit fem
timmar att komma till jobbet idag. Det var flera hundra meter långa köer av människor
som vänta på ersättningsbussar som i vanlig ordning aldrig dyker upp.

Tråkigt när någon mår så dåligt att tåget är det enda och sista alternativet för att få
slut på eländet.
Att en människas elände kan påverka så många människor när det tar slut.

*     *

Stora Bloggpriset 2009!
Jag tycker att det verkar vara samma bloggar som alltid blir nominerade till dessa olika
priser som delas ut.
"Priset är en väldig skjuts i karriären". Ja, det beror ju på vilken karriär man vill ha det.

Nu är det ju så att en av dom bloggar som jag läser varje dag är nominerad, så ska jag
lägga en röst så blir det påmin vän Linda och "Innan du fanns".
Även om hon själv uppmanar all att rösta på en helt annan blogg.

*     *

Tur att det bara är en morgon till att gå upp innan det är sovmorgon igen.
I morgon går bilen till Solna, så se till att det inte händer något på E4:an mellan kl 6 o7.

Idag slutar jag med lite innebandygodis



Anna Torstensson, FBC Uppsala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0