Har du bestämt dig?

Har du bestämt dig i donationsfrågan?
Har du bestämt dig för vad du vill ska hända med dina organ om du avlider?

 

Jag har sedan länge bestämt mig och registrerat mig som donator.
Om det skulle hända något med mig, så ska min familj veta vad min vilja är,
att jag vill att mina organ ska leva vidare och hjälpa någon annan om det är möjligt.
Kan mina organ, som jag då inte själv behöver längre, är användbara för donation så
lämnar jag gärna dom vidare.
Någon kanske kan få en ny lever, en njure, ögonen kanske kan användas.

Min familj ska inte behöva stå där i en krissituation och behöva ta ett beslut om vad
dom tror att jag skulle vilja göra, dom ska veta vad som gäller.

Det här blev så aktuellt för mig nu i och med Olle Bosons bortgång.
Olle lever vidare, han och hans familj har givit den största gåvan till några okända
medmänniskor.
Det känns fint att veta i sorgen efter Olle att hans hjärta slår vidare.

Du kan läsa mer om organdonation här.
Läs och fundera över hur DU vill ha det.

         

Det kan gå så otroligt fort, allra helst nu med detta väder med halka och snö.
Var rädda om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0