Ingen bra kväll

Det här blev ingen bra kväll alls.

Hemresan från jobbet började bra, på grund av snöovädret så gick jag lite tidigare
från jobbet än vad jag hade tänkt. Pendeltåget var bara lite försenat och Upptåget
var också bara några minuter sent så vi kom hem till Storvreta i bra tid.
Gubben hade lite brådis hem för att han skulle byta kläder och sticka iväg på möte
och jag skulle in till Fyrishov på match så det kändes riktigt bra att vara ute i god tid.
Så kändes det ända tills vi skulle starta bilen vid stationen. Stendöd!

Startkablar funkade inte och till slut fick vi hjälp med att bogsera hem bilen.
Bästa grannen kom hem så vi kunde låna hans bil för att ta oss till stan.

Vad händer sedan då?
Mina pojkar får pisk av Balrog, inte bra.
Idag var dom verkligen inte på hugget, riktigt dåliga faktiskt.
Dom bjöd tom Balrog på ett par assister, lite onödigt kan man tycka.
Men det är bara att bryta ihop och komma igen.

Nu står i alla fall bilen och brummar utanför huset, sonen var hem och gjorde
något med den. Får den lite servoolja och ett nytt batteri så ska den inte bråka
mer säger sonen. Det är väl bara att hoppas på att det är så, jag har ingen lust
att plocka fram skidorna för att ta mig till tåget.


Uppdatering:
Jag glömde en sak igår....
Så bra bröderna Talme är!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0