Gothia-cup

Gothia-cup är för mig glädje.
Det är en otrolig upplevelse för alla våra ungdomslag att åka till Gothia, många har det som mål under flera år att samla ihop pengar till en kul vecka i Göteborg. Det är ju en otroligt stor cup, så lagen försvinner det ena efter det andra ur spelet när dom inte går vidare men oavsett hur det går sportsligt så har man kul tillsammans med laget och med andra lag som man träffar.
Vi har fortsatt att åka till Gothia även sedan våra barn slutat spela bara för att få se alla duktiga ungdomar från hela världen.

Just nu skrivs det mest om dom dåliga sakerna som händer under Gothia.
En kille från IFK Göteborg är segerrusig och beter sig idiotiskt när han hyssar/pekar finger mot motståndarnas klack samtidigt som han kysser sitt klubbmärke. Naturligtvis gör han det för att provocera, i sin glädje inser han antagligen inte konsekvenserna som kan bli av en sådan gest. Det vet ju dom flesta att killar på 16 år inte riktigt kan koppla ihop handling och verkan, och han anser antagligen inte att han har något ansvar alls i det som hände sedan.
Jag har läst om många som är upprörda för att killen blir avstängd, men det är ju faktiskt så att hans handling verkar ha varit den utlösande faktorn för vad som hände.

Det finns inget som helst försvar för dom idioter som hoppade in på planen och började jaga Göteborgsspelarna, absolut inget försvar som helst.
Antagligen var det ett pådrivande gäng och så var det fler som drogs med. Jag hoppas polisen kan identifiera dom som slog ner spelarna, dom ska naturligtvis straffas för det dom gjort. Vad man kan se på TV-bilderna så är det en blandning av yngre killar och män som är aktiva i upploppet, vuxna människor som beter sig så idiotiskt.

Jag har haft många besökare på min blogg sedan igår när jag skrev om händelsen.
Många kommentarer har det blivit också, tyvärr så är dom flesta av rasistisk natur.
Jag borde plocka bort dom, men jag låter dom ligga kvar så ni kan se hur tragiskt och primitivt folk reagerar.

För mig är en idiot en idiot oavsett vilket ursprung den har.




Kommentarer
Postat av: Mona Sahlin

Frågan e vilken bubbla du lever i Mona? Detta är inget huliganproblem och inget ungdomsproblem, detta är ett invandrarproblem. Detta Mona är mångkultur. Och sluta avfärda folk som rasister bara för att dom berättar för dig hur världen ser ut utanför din bubbla...

2010-07-24 @ 14:57:04
Postat av: Mona

Som sagt, jag låter dom vara kvar så ni får ta del av dom ni också.

2010-07-24 @ 15:34:08
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Peter Falk

Du kan ju inte vara på riktigt. Så man får inte bli glädje rusig i landet Sverige. Sluta nu du är ju lika grå som en fullblods politiker.Detta landet börjar ju bli fullt av folk på knä. Herre gud passar inte livet i Sverige så går det flygplan till Bagdad varje dag.

2010-07-24 @ 16:06:47
Postat av: Sussie

Haha, vilka idiotkommentarer du får Mona. Undrar vilka som lever i en bubbla?

2010-07-24 @ 16:09:02
Postat av: Mona

Visst är det otroligt, Sussie.

Det går inte att ta bort dom här kommentarerna, alla måste få se nivån på dom som skriver.



Peter, du skulle se mig när jag är segerrusig.

Då firar jag med mitt lag, jag ger inte motståndarna fingret.

2010-07-24 @ 16:15:39
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Maria

"Mona Sahlin" & co



Jag skulle knappast klassa fotbollshuliganism som ett invandrarproblem. Ni vet nog lika bra som jag hur det ser ut runt Råsunda när det är allsvensk match. För jävligt.



Sen tycker jag att man har allvarliga problem om man blir så provocerad av en 16-åring som visar fingret att man attackerar laget. Provokation är ingen ursäkt.

2010-07-24 @ 17:26:39
Postat av: joel

blir förvånad att om någon provocerar har andra rätt att misshandla.

2010-07-24 @ 19:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0