"Storvretaprofilen"

Jag tror vi var många som hickade till när vi fick den här nyheten till frukosten:
"Fängelse för Storvretaprofil".

Eftersom vi har varit engagerade i klubben ganska så länge så började ju tankarna snurra direkt, vem kan det vara? Ganska snart så lurade jag ju ut vem det måste handla om, vilket jag gissar att dom flesta inte kommer att kunna göra.
Den här mannen är inte vad jag skulle kalla en "Storvretaprofil".



Han har inte funnits med i klubben så många år, utan kommer från en annan klubb i Uppsala. Nu har han haft ett styrelseuppdrag, som han vad jag har förstått skött väldigt bra, under ett par år men engagemanget började genom att han var en av klubbens sponsorer. Han har inte haft någon framträdande roll inom klubben, förutom bland dom som varit direkt berörda av hans del av verksamheten.
Jag gissar att det inte är många i klubben som vet vem han är.

Brottet han har begått har ingenting med Storvreta IBK att göra, så därför är jag lite fundersam till att det är sporten på UNT som rapporterar om rättegången och inte någon från tex ekonomisidorna eftersom det rör sig om ekonomisk brottslighet.

Mannen är nu dömd och kan då inte fortsätta med förtroendeuppdrag i föreningen, så fungerar det.

*      *

Här däremot har vi en riktig Storvretaprofil!
Kul att Jossan är på gång igen efter allt elände som hon drabbats av.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0