Dödshalvan var det ja

Är det så här det ska vara nu?
Jag har ju för sjutton gubbar bara hunnit vara inne på "dödshalvan" i en dryg vecka!

Igår kväll fick jag mer ont i benet igen och när jag vaknade i morse så kunde jag knappt gå. Doktorn sa igår att jag kunde bara komma tillbaka utan att ringa först, så vi hoppade in i bilen och åkte tillbaka till Närakuten. Där tog man sänkan, lindade benet och skickade sedan iväg mig till röntgen. Doktorn ville vara säker på att jag inte hade fått någon blodpropp i benet. Doktorn hade nu bestämt sig för att jag antagligen har rosfeber, trots att han inte kunde se något sår som det såg ut att komma från. Det innebär antibiotika i tio dagar, kände jag att det inte hade någon verkan skulle jag ta mig till akuten och se till att få antibiotika intravenöst.
Väl på röntgen så ville det sig inte riktigt när man skulle sticka in slangen i foten, den första sköterskan försökte tre gånger innan hoh fick ge upp. Hon lade en värmedyna över foten och gick och hämtade en kollega som fick till det till slut. Väldigt oskönt kan jag tala om, att bli stucken så många gånger och det inte går bra.
Själva röntgen visade i alla fall att det inte fanns någon blodpropp, så det var väl värt att bli utsatt för den plågan för att få ett bra besked.

Kryckorna jag fick med mig hem, vi blir inte riktigt vänner kan jag tala om.

*     *

Vi hade ju glädjen att få ha prinsessan Livia för oss själva ett par timmar igår.
Vet ni, jag tror hon håller på att övar för världsrekord.
Hon tänker antagligen slå världsrekord i att säga R, jag har aldrig hört så många R under så kort tid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0