Svettigt

Antibiotikan verkar göra nytta, nu kan jag gå obehindrat igen och det gör inte ont längre.
Nu är det svullnaden och såren som ska bort "bara". Det absolut tråkigaste med det här är ju att jag inte får träffa bebisen, det gör verkligen ont i hjärtat att jag inte får göra det.
Måtte såren läka med rekordfart så jag får åka till honom.
Bebisen fick sitt första besök idag, morfar var och hälsade på honom.
Och enligt morfar så är han jättesöt, som om någon hade trott något annat.




Idag satt jag och avundades dom som var på jobbet, där är det ju i alla fall svalt och skönt. Jag har suttit i köket, i bastuvärme i stället. När svettdropparna ramlade ner på tangentbordet fick jag lov att leta fram en stor golvfläkt och ställa bredvid mig för att kunna fortsätta att jobba.

Trots bastuvärmen sitter jag hemma och jobbar i morgon också, lika bra att vara lite försiktig.

*     *

Det här vore kanske en bra investering just nu?

*     *

Vad har Visby och allsvenskan som inte Uppsala har, vad kunde få Kimmo Eskelinens familj att acceptera en flytt till Gotland men inte till Uppsala? Klart att det är en glassig sommarmiljö, men det är ändå en ö och inte så lätt att bara åka iväg någonstans när man känner för det. Och vintrarna är ju inte riktigt lika mysiga som somrarna.
Tråkigt att Storvreta inte lyckades locka Kimmo, och grattis Visby!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0