Om en månad

Om en månad blir jag mormor!
Det känns allt lite underligt att veta precis när jag ska bli det, jag har inte hört någon tid men det är bestämt att 2010-07-20 ska mitt nästa barnbarn möta världen för första gången.
Det lilla pyret kommer att få en ganska tuff start i livet, det kommer att bli bra.

Visst är det spännande med en ny bebis?
Vem kommer det att vara?
Hur ser det lilla pyret ut? Vem är h*n lik?
Blir det ett pyre som kommer att förändra världen?
Ja, vår familjs värld kommer h*n ju att förändra i alla fall.

                     

På tal om att få sin värld förändrad.....
Tyvärr så är det inte jag som smitit iväg till Sumpan för att lämna in en Lottorad, men det hade ju inte suttit fel med en liten vinst så här inför sommaren. Tänk att komma på att jag kanske skulle kolla om det blev något rätt den här veckan, innan jag kastar iväg kupongen. Tänk att få se nummer efter nummer stämma, det måste vara som att få ett eller två ton sten i huvudet. Tänk att förstå att den där storvinsten, den är min.
Ja ja, drömma kan man ju alltid.

Kan pojken från Ockelbo bli prins så kan väl jag vinna på Lotto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0