Uppvaktning och svärdkondomer



Idag överraskade mina kollegor mig vid eftermiddagsfikat.
Det var fullt med folk och bubbel, blommor och paket.
Nog för att jag visste att det skulle bli någon sorts uppvaktning men att den skulle ske idag, en dryg vecka innan jag fyller hade jag ingen aning om.
Men så är det ju när man fyller år på sommaren under semestertider.

Mina kollegor hade köpt ett vackert halssmycke från Dyrberg/Kern med örhängen till,
en present som gjorde mig jätteglad.

Som tur var så hade vi gjort en liten tur till Solna C på lunchen och jag hade köpt mig en ny snygg tunika i stället för den tröja jag fick på mig på morgonen.
En tröja som jag inte haft på ett tag och som blivit så stor i urringningen att den ramlade av mig hela tiden. Ingen fara tänkte jag när jag upptäckte hur det var ställt, det är ju bara att dra till bandet som var knutet vid urringningen.
Det var tills jag upptäckte att det bandet bara var en dekoration. Tur att jag har shoppingsugna kollegor så att vi kunde ta en lunchresa och handla lite.

*     *

Fick höra skvaller från Storvreta idag, jag hoppas man gjort en höna av en fjäder och att det inte är så illa som det lät.

*     *

Ser att jag ska göra en liten uppdatering på min iPhone.

*     *

Ska det här bli den nya trenden?
Kvinnor som är oroliga för att bli sexuellt attackerade ska innan dom går hemifrån köra upp en svärdkondom i murvan.
"Det är alltså en form av kondom som en orolig kvinna kan stoppa i skötet inför exempelvis en blindträff eller om hon vet att hon ska röra sig i ett läskigt område. Om det värsta skulle ske och en våldtäktsman penetrerar kvinnan följer kondomen med ut – och sitter fast på könsorganet. Små hullingar ger mannen smärta, förhindrar urinering och gör det svårt för honom att röra sig."

Jag är skeptisk, kan det bli en säljsuccé?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0