Galningar och eftertanke

Idag har vi haft ett födelsedagsbarn i huset.



Jag kan inte påstå att ettåringen har firats något speciellt, men ändå....

*     *

Idag har vi shoppat soffbord, vi ramlade på ett ekbord som var så billigt att vi inte kunde låta bli att köpa det. Det var nedsatt hur mycket som helst och naturligtvis hade det några små skavanker men det hade varit korkat att inte köpa det. Ruttnar vi på det så kostade det ju nästan ingenting i alla fall.
Vi hittade bordet i Storvreta men det blev en tur in till Uppsala också för att hitta någon typ av TV-möbel. Det slutade med att vi köpte en byrå på IKEA, jag tror den kommer att funka lika bra som alla svindyra TV-bänkar vi såg. Vi hittade en i samma serie som nya soffbordet, men den skulle kosta 5.000:- och det kändes ju lite onödigt dyrt. Tyvärr så måste vi in och byta byrån i morgon, överskivan var inte helt just när vi skulls sätta ihop den. Men nya DVD-hyllan kom upp i alla fall, alltid något.

*     *

En massa galningar har ju rusat runt på gatorna i Stockholm idag.
Två av mina galna grannar har av någon outgrundlig anledning sprungit, jag har inte pratat med någon av dom men enligt resultatlistan så gjorde dom det riktigt bra också.
Grattis Mats, du plockade ju placeringar genom hela loppet!

*     *

Det gäller att man har rejält på fötterna och vet vad man pratar om när man publicerar påståenden om andra människor, annars kan det gå så här.

*     *r

Jag fick en kommentar till mitt inlägg från igår om tågolyckan, en nära vän till mannen som förolyckades skrev.
En tragisk olycka där en ung människa mister sitt liv när han är på sin arbetsplats, otroligt sorgligt. Jag kan inte låta bli att fundera över hur man hanterar den situationen att någon kommer och berättar att din man/son/vän har varit med om en olycka och finns inte kvar hos oss längre.
Jag hoppas att jag aldrig behöver få veta hur den ska hanteras och jag är så ledsen för dom som måste lära sig att leva med ett sådant besked.


Kommentarer
Postat av: edde

Tack Mona!



Eftersom jag plockade 300 placeringar var 5:e km på slutet så har jag räknat ut att hade loppet bara varit 7 mil längre så hade jag vunnit :-)

2010-06-06 @ 21:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0