Utflyktsdag

  

Idag blev det en utflyktsdag.
Vi blev hämtade av vår chafför efter frukost och så bar det av till en härlig
strand som jag just nu inte kommer ihåg namnet på.
Där chillade vi i några timmar i solen innan han hämtade upp oss igen och vi
fick en liten rundtur på ön.

Vi tackade nej till alla förslag om olika djurshower, vi hade inte riktigt lust att
se djur som gör konstiga saker. Men vi hade däremot svårt att tacka nej när
han ville stanna vid en stor smycke"fabrik" som han kallade det.
Jag kände mig otroligt felklädd när vi kör upp framför huset och det kommer
en massa människor utspringande för att ta mot oss. Sedan blev vi fyra
ledsagade, ja verkligen ledsagade in i en sal där det fanns en otrolig massa
vackra smycken. Vi hade lämnat korten på hotellet och det var jag nästan
glad för, hade jag haft det med mig så hade jag nog shoppat loss.
Kanske inte på dom dyraste avdelningarna, men jag såg många saker som
jag gärna skulle vilja äga. Vackra halssmycken och ringar som bara ropade
efter mig och ville att jag skulle ta med dom hem.

Sedan var det dags att vara lite kulturella och besöka ett tempel.
Efter det fortsatte rundturen med stopp på utkiksplatser och så en snabbis
in i Phuket innan vi åkte "hem" till Thara Patong.
Väl hemma var vi så trötta att vi gick nästan direkt och lade oss för att få
oss en omgång thaimassage. Jag tror nästan att jag blivit beroende av det.

Det ligger ett ställe som jag passerar varje dag precis vid Karlbergs station
där man kan få thaimassage. Undrar om jag kan gå till dom eller om det är
ett sådant ställe som bara sysslar med "happy ending"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0