Tippade släp, bett i snoppen och ögondroppar

I morse bestämde jag mig för att jag inte skulle behöva ha någon jacka på mig idag och tog bara en kofta på mig när jag stack iväg hemifrån kl 6, solen sken ju här i Storvreta och det var riktigt skönt.
När vi kommer till Upplands Väsby känns det lite kallt och när vi så kliver av vid Karlberg känns det som att regnet hänger i luften.
Då trodde jag att jag bittert skulle få ångra mitt klädval, men inte då. Solen gassade för fullt när jag tultade tillbaka mot Karlberg på eftermiddagen.
Så otroligt underbart skönt det har varit några dagar nu, hoppas det håller i sig.

*     *

Jag fick en glad överraskning idag, tack mamma och pappa!

*     *

Gissa om den här chauffören blev överraskad.
Hon hade nog inte räknat med att släpet till timmerbilen skulle välta bara för att hon gick in i rondellen snävt och snabbt.
När jag passerade strax efter detta hade hänt så gick hon där med polisen och ruskade förvånat på huvudet.

*     *

Och gissa om den här killen blev överraskad.
Han kommer nog inte sola snoppen i första taget efter den upplevelsen.

*     *

Elliott var till veterinären idag och kom hem med ögondroppar som han ska ta tre gånger/dag. Det blir intressant, vi fick lov att vara tre personer för att hålla den lilla vilden stilla så att det gick att få i dropparna nu i kväll.
Då är det bra mycket lättare att hantera en större hund som man får tag i och kan hålla still, den här lilla slingrar sig ju och det finns ingenstans att hålla i.

 
 Elliott spanar efter matte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0