Nu pirrar det minsann

På väg hem idag kände jag hur det började pirra i läppen.

Pirr i läppen är inget bra, det betyder att nu jädrar vill en herpesblåsa titta fram och om herpesblåsor tycker vi inte. Vi for in till apoteket i Gränby Centrum och jag rusar glad i hågen fram till disken för att hämta ut lite nya herpestabletter, men tji fick jag. Jag hade tydligen hämtat ut det sista på receptet, så nu blir det till att sitta med telefonluren i handen så fort vårdcentralen öppnar i morgon.
Surt nog så vet jag att jag har tabletter ligger på jobbet, men dit ska jag ju inte åka förrän på måndag. Som tur var så hittade jag några tabletter här hemma också, så jag överlever till i morgon i alla fall.
Nu googlade jag efter herpesbild att lägga upp här, men dom såg så äckliga ut så jag besparar er det.

*     *

Snacka om extrema träningsförhållanden!
Edison Peña ska springa New York-maraton på fredag, det är väl i sig inte så konstigt men hans uppladdning inför loppet är allt lite annorlunda. Edison var en av männen som satt fast i gruvan i Chile, för att hålla sig i form både fysiskt och psykiskt så sprang han mellan fem och tio kilometer varje dag där 700 meter under jorden.
Helt otroligt!

*     *

I morgon jobbar jag från köksbordet, det ska bli skönt att slippa åka iväg tidigt. Men jag ska för den skull inte tro att det blir någon riktigt lång sovmorgon, vi har nämligen ett system för distansarbete som gör att det inte är så många som samtidigt kan vara uppkopplade. Det gäller alltså att komma upp i tid så att jag kommer in och kan jobba. Men det är klart, jag behöver ju inte gå upp kl fem som en vanlig jobbdag.

TV-programmet Gokväll hade igår ett reportage om huset där jag jobbar, tyvärr så hittar jag inget klipp med bara den delen av programmet. Men kolla här och spola fram till 32:22 in i programmet så kommer delen där ni kan få följa med och se i vilket häftigt hus jag tillbringar mina arbetsdagar.



Kommentarer
Postat av: Gunnar Ståhl

Jag kom inte in på hela förmiddagen men så började jag inte försöka logga in förrän framåt 08.30! Hopplöst en så´n här dag när många jobbar hemma...att man aldrig lär sig! ;o)

Som tur är fanns det en eftermiddag också, som just nu alltså!

Ha en god helg och hälsa L-P!

2010-11-05 @ 15:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0