Nu börjar det...

Så var det dags då, vintern är här.
Undrar om vi kan ta oss till jobbet i morgon, ska man tro tidningarnas skräckartiklar så blir det riktigt halt i morgon och SMHI har utfärdat en klass 2-varning från Stockholm.
Jag kan inte påstå att jag ser fram mot dom här månadernas elände, skulle gärna hoppa fram några månader direkt.  Bävar för alla timmar jag ska vänta på försenade tåg, här länge jag ska behöva stå och frysa på perrongerna. Att aldrig veta hur lång tid det tar att komma hem, om tågen går eller inte.
Minns med fasa förra vintern och så påstår dom att det ska bli ännu värre i år.



Vad tror ni, kommer man hitta någon inskription i Lennart Johanssons pokal?

*     *

Får man verkligen så bra betalt för att vara med i tex "Ung & bortskämd" så att man vill ställa upp och skämma ut sig inför hela svenska folket?
Naturligtvis är det inte så att man har filmat rätt upp och ned, det finns ju så klart någon sorts manus som man använder. Några av ungdomarna som är med har ju varit med i andra dokusåpor tidigare och vet väl vad som väntas av dom, men jag kan inte förstå att det här är ett sätt man vill bli "känd" på.
Varför vill jag framstå som en idiot? Dom största idioterna är ju föräldrarna, undrar om dom ställer upp på det här bara för att ungarna ska få sina minuter i rampljuset.
Om det är så illa som det framställs i programmet så kommer dom här ungdomarna ha det väldigt svårt när dom till slut kastas ut i verkligheten, föräldrarna gör dom verkligen ingen tjänst genom att bete sig som dom gör. En gissning är väl att föräldrarna är rädda för att barnen ska växa upp och inte behöva dom längre, man ser till att binda dom kvar vid sig så länge som möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0