Fram med öronpropparna!

Hur kan det komma sig att det jag lärde mig på kursen idag, det som kändes hur självklart som helst när jag satt där, att det inte vill komma fram ur min hjärna nu när jag vill använda mig av det?
Jag får väl leta runt lite, någonstans måste ju dom nya kunskaperna ligga.


Det är ju inte bara hjärnan som blir full när man går på kurs.
Jag ska inte påstå att jag har ätit och fikat fler gånger under dagarna jag har gått på kurs, men jag är ju inte riktigt van vid att det finns en massa gott att stoppa i munnen vid varje fikarast. Dom torra Mariekexen jag får suga på ibland på jobbet är inte i klass med dom otroligt goda bullarna som det bjöds på här, och kaffet går inte att nämnas på samma dag. 
Men i morgon är jag tillbaka på jobbet igen, tillbaka för att dricka äckligt kaffe och bara fantisera om kaffebröd.

*     *

Är det någon som är sugen på att bjuda, så åker jag gärna på en studieresa.

*     *

Lillprinsen är på väg hem till mormor, så i natt gäller det att öronpropparna sitter i ordentligt. Eftersom jag ska gå upp kl 5 så gäller det att inte vakna när lillprinsen sjunger en sång under natten, så det blir till att se att propparna sitter i ordentligt när jag kryper i säng.
Det är så mysigt att dom kommer hem igen, men nu är det ju inte för att mormor ska få mysa.
Lillprinsens moster sticker till Australien på tisdag och kommer att vara borta i 6 månader, så nu ska det gosas med henne för fulla muggar.
Jag fick ju gosa med lilla prinsessan också i helgen, hon är helt underbar nu när hon springer runt och pratar för fullt hela tiden.
Tänk om jag bara kunde förstå vad hon säger också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0