Är man glad ska man sjunga

När jag kom hem idag låg dom där i postlådan, biljetterna till lördagens seriepremiär och innebandyfest på Hovet.
Det ska bli riktigt kul att se matcherna på lördag, förmatchen med Balrog-AIK och sedan dagens huvudmatch Caperiotäby-Storvreta. En gissning är väl att Caperiotäby gärna ger igen för att dom fick se sig besegrade i senaste mötet, den match som gjorde Storvreta till Svenska mästare.



Det gick något program på TV för en evighet sedan där man sjöng ungefär så här "Är man glad ska man sjunga". Jorå, jag var riktigt glad igår kväll och sjöng så mycket som jag inte sjungit på en evighet.
Vi har ju varit på konferens som ju naturligtvis varit givande, men det jag kommer att minnas länge är dom aktiviteter som inte direkt var arbetsrelaterade.
Det första jag kommer att minnas är den "familjekamp" vi utkämpade under två timmar ute i ett forsande regn, det är väl inget minne jag kommer att vårda och minnas med glädje.

Det kommer jag däremot göra med kvällens aktiviteter, vilka helt underbara kollegor jag har.
Vi åt en god middag och samlades sedan i ett av slottets "vardagsrum" där det fanns ett piano, ett piano som en av mina kollegor spelade på. Det var nog många som blev förvånade över att få veta vilken artist vi har på vår enhet, hon sjöng och spelade kanonbra. Med hjälp av internet och personalen fick vi fram texter och ackord och jag kunde inte hålla mig från att sjunga.
Det var otroligt kul att sjunga och vi fick en mycket trevlig kväll som slutade när personalen mycket bestämt sa till oss att nu var klockan 2 och nu tänkte hon stänga och gå hem.

Vi är inne i en jobbig arbetsperiod, men det här är bara början. Arbetsbördan för alla kommer att eskalera och vi kommer alla att få slita under en ganska lång tid framåt.
Då är det skönt att ha alla dessa underbara människor omkring sig, vår härliga sekt.


Kommentarer
Postat av: Ingrid i Umeå

Lite avis på er som kan se matchen på Hovet. Stockholm ligger alltför avsides:)

2010-09-16 @ 08:45:35
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Mona

Ingrid

Det ska bli riktigt kul med match igen och det här är ju ett perfekt sätt att starta säsongen, med en riktig innebandyfest

2010-09-16 @ 09:08:29
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0