Med trötta ögon

Det känns lite drygt att vara hemma, men jag hoppas att jag snart blir bra igen.
Halsen gör ont, förkylningstårarna rinner, ögonen kletar igen och jag hostar tarmarna ur mig ibland. Det jobbigaste tycker jag är att det känns ju inte så här hela tiden, utan det går upp och ner över dagen. Ena minuten kan jag känna att nu börjar det nog bli ok igen, så börjar tårarna rinna och jag känner hur ögonen kletar ihop igen.
Hostan håller sig hyfsat lugn och vill bara jävlas med mig lite då och då, och naturligtvis helst när det börjar bli dags att gå i säng.
Med tanke på det halsonda får det nog bli någon dag till hemma innan jag åker till jobbet igen, det känns onödigt att sitta där och låta dom andra lyssna på mitt hackande och snörvlande. För att inte tala om att dom bör ju få slippa se mina rinnande ögon.
Det är ingen vacker syn kan jag tala om!

Jag har fått en ny favoritblogg, kategori innebandy.
Det är AIK:s Peter Fischerström som i sin blogg Fischer 23 roar med berättelser runt laget, men också mycket annat. Även Kimmo Eskelinen har börjat blogga igen från Gotland, nu på en privat blogg som inte är kopplad till klubben.
Så hoppas jag att Storvretas nya tränare Thomas Brottman drar igång sin blogg igen.

*     *

Lillprinsen skulle ha opererats för fjärde gången idag, men något kom tydligen i vägen så det var drygt tio timmars fastande i onödan för den lilla raringen. Han har stått still i vikt under ca två veckor nu tror man att hans tarm inte fungerar som den ska och att den inte kan ta upp näring och speciellt inte fett ordentligt. Det gör att han måste tillbaka på näringsdropp igen.
Som sagt, det är mycket fram och tillbaka nu med lilleman. Det händer saker som känns otäcka, men vi får hoppas att det vänder snart igen.

*     *

Jag packade in mig i filtar och satt ute på terassen och drack kaffe på eftermiddagen, helt underbart att komma ut i solen en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0