Lördag

Jag skrev igår på Facebook att det skulle bli skönt att få sovmorgon, att jag inte tänkte gå upp kl 5 utan sova över 9-fikat. Och det var väl ungefär vad jag fick göra eftersom vid 9.30-tiden blev jag väckt av telefonen.
Det blev en ganska soft dag, med en tur in till stan. Vi shoppade lite på Plantagen, lämnade tillbaka leksaken som vi köpte i somras och som Brio nu återkallat.
Sedan skulle vi köpa födelsedagspresent till mågstumpen och där sprang vi på pumpen, det vi ville ha fanns inte i butiken men skulle komma in under veckan. Så det fanns ingen present att överlämna när han kom för att äta middag hos oss, men då har vi ju i stället en anledning att träffas i veckan igen.



Nu har vi fullt med äpplen och plommon på träden, plommonen gör vi inte annat med än äter så mycket vi vågar men äpplena brukar ju bli sylt och en massa pajer.

*     *

Jag läste en artikel i DN som säger att allt färre mammor ammar sina barn.
Som gammal hjälpmamma i Amningshjälpen tycker jag ju att det är otroligt synd.
När amningen fungerar är det otroligt bekvämt att alltid ha maten med sig och den kan serveras på dom flesta platser utan stök med värmning osv. För att inte tala om att bröstmjölken är unikt skapad för barnet.

*     *

Ryanairs VD Michael O'leary kan skapa rubriker och få publicitet runt flygbolaget.
Nu säger han att andrepiloterna inte behövs, om piloten pga sjukdom eller av någon annan anledning inte kan ta ner planet så kan flygvärdinnorna lära sig att nödlanda.
Jorå, det skulle ju kännas tryggt och bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0