Latmasken

Den här dagen har verkligen gått i latmaskens tecken, jag har bara gått ut för att hänga tvätt och gå en sväng med Elliott. Sedan har jag suttit på ändan i soffan och tittat på TV och bara slöat, riktigt skönt. Det är sådana här dagar som jag blir lite orolig för det här pillret, tänk om någon skulle smyga i mig ett sådant så att jag inte kan slöa så här.
Hemska tanke!

*     *

Jag lyssnade lite på Lars Ohly under kvällens utfrågning på SVT.
Jag blir ärligt talat inte klok på den mannen, han låter så otroligt nedlåtande hela tiden. Nu hörde jag ju inte hela utfrågningen men jag lyckades reta upp mig på honom flera gånger under den tiden jag tittade.
Varför i hela fridens namn ska varje familj inte få ta ut föräldrapenningen som det passar just dom? Varje familj är ju unik och man måste väl utgå från familjens situation? För en del passar det jättebra att man delar på tiden rätt av och för andra så fungerar det bättre på annat vis. Det beror ju på vad man har för typ av arbete bla. 
En principfråga? Mer en familjeangelägenhet tycker jag.

*     *

Den som har skrivit dom här råden kan aldrig ha sovit med en snarkare:
"Om det är möjligt, försök få din partner att sova på rygg. Det kan minska snarkandet."
Skulle inte tro det va.

*     *

Intervju med Thomas "Brolle" Brottman på Storvretas hemsida.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0