Mot Öland

I morse på tåget kom jag på att det är ju faktiskt torsdag idag och i morgon fredag sticker jag till Öland över helgen. Nu är klockan strax efter 22 och jag har precis kommit hem och vet ta mig tusan inte vad jag ska packa med mig. Något att cykla i och något att ha på mig på festen, jag får väl rafsa ihop något kl fem i morgon bitti.
Det är ju bara att inse att den enda som bryr sig om vad jag har på mig, är jag själv.

Vi är 800 kollegor som ska göra Ölands vägar osäkra på lördag och när den delen är över så blir det fest, naturligtvis.
Sist jag var med och cyklade var vi också på en ö, den gången var vi på Gotland. Den resan slutade inte så kul, jag låg helt utslagen på muggen och spydde i vad som kändes som flera timmar. Nu behöver inte vara oroliga, det berodde inte på något överdrivet festande utan på att båten guppade alldeles för mycket där i vattnet. Vi var ganska så många som fick lämna tillbaka det vi hade ätit, ingen kul resa som sagt.

Men den här gången slipper vi åka båt så det ska väl gå bättre nu, buss dit och tåg hem.
Jag ser inte direkt fram mot resorna, bussresan dit lär väl inte bli sovvänlig men på hemresan ska det väl gå att ta några tupplurar mellan tågbytena.



Nu kommer jag att missa Kulturnatten här i Uppsala, hade jag varit hemma så hade ni antagligen hittat mig på Lingon på lördagen.

*     *

Lillprinsen har nattpermis!
Igår fick dom permis på dagen och i morse fick dom beskedet att i natt får dom sova hemma. 
Två månader och två dagar gammal får lillprinsen äntligen tillbringa en natt i sitt eget hem. Fast för honom blir det ju som att sova borta, Karolinska har ju varit hans hem tills nu.
Nu närmar det sig nog ett slut på sjukhusvistelsen, man pratade om en ev utskrivning i nästa vecka. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer att gå bra med det.
Att dom snart får komma hem och leva ett vanligt liv.

*     *

Upp före kl 5 för att packa, hoppas jag kommer ihåg det jag behöver.
Önska mig lycka till nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0