Kom och ta oss!

Jag är helt slut efter den här helgen, men så ska det väl kännas när man vunnit SM?
Är just nu glad över att jag inte behöver rulla ur sängen förrän någon timme senare än vanligt i morgon, sjukgymnasten ska få ett besök så det blir jobb från köksbordet i stället för i Solna. Det betyder ju att jag kan ligga kvar i sängen i alla fall 1,5 timme längre än vanligt, kanske tom lite längre än så.


Mona, Mona! Här är vi! Kom och ät upp oss!

Vi hamnade på ICA Maxi på vägen hem och där sålde man smågodis för 28:-/kg, det är ju i princip nästan gratis. Så det blev naturligtvis så att en jättepåse fick följa med oss hem.
Nu står den här på bordet och lockar och ropar på mig, men jag försöker låtsas som att jag varken ser eller hör den.

* * *

Danne Bron Sundbom skriver en krönika på Innebandymagazinet om SM-finalerna.
"Det gav en bitter eftersmak och ett gigantiskt stort minus till arrangörerna när Storvretafansen tilläts storma planen efter straffdramat."
Jag kan inte annat än hålla med honom om att det var ett minus att man tillät det.
När det började närma sig slutet på matchen kom det en massa funktionärer och ställde sig framför båda klackarna och jag antar att dom skulle stå där för att hindra supporters från att springa in på planen. Men det funkar ju inte riktigt att ha ungdomar som är yngre än dom som ska stoppas som står där, när segerrusiga supporters vill in för att gratulera sina hjältar krävs det nog lite mer än så.
Man borde också ha påtalat att det inte är tillåtet att gå ner på planen, precis som man gör på en helt vanlig seriematch.

Och den där stackarn som trodde han var kul när han sprang in på planen när det var ca en halv minut kvar och försökte dra ner brallorna för att visa vad han hade där under, vilket misslyckat försök.
Han lyckades ju inte ens få ner brallorna över ändan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0