Skärpning?

Det känns som att det är dags för mig att försöka skärpa till mig nu, efter att ha gått här hemma och slasat i snart fyra veckor är det ju snart dags att börja jobba igen. Herregud, bara det att få på mig kläder som jag kan visa mig för folk i direkt på morgonen låter skitjobbigt just nu.
Och vad ska jag sätta på mig för kläder? Jag kan ju inte direkt påstå att jag inte har några kläder, men det känns som att jag inte har kläder som passar nu. Nu när det ska vara vår och vinterkläder känns lite overkill.

Jag har haft svårt att sova, knepigt att inte våga ligga på höger sida och så har jag haft svårt att somna om på morgonen när L-P åkt iväg. Idag hade jag lyckats somna om och låg och sussade sött när chefen ringde och väckte mig strax före kl 9.
Det känns som att det kommer att bli jättesnurrigt att komma tillbaka till jobbet, knepigt att inte ha en aning om vad som hänt med det jag ansvarar för. Vi har en omorganisation som väntar också, har ingen aning om vad den kommer att betyda för mig. Det enda jag vet är att det gör ont i magen bara jag hör ordet omorganisation, jag har ju inte så bra erfarenheter av det.
Det ska bli kul att komma tillbaka och få träffa alla mina härliga kollegor.
Dom måste ha haft otroligt tråkigt på fikarasterna nu medans jag varit borta, eller så har dom vant sig och inte ens saknar mig?

* * *

Det blir ett riktigt Storvretatåg ner till Malmö och SM-finalen, kul att man lyckats ordna det.
Nu gäller det bara att supportrarna ställer upp och åker med. Fördelen med tåget är väl att inte hela helgen "försvinner" utan man åker på morgonen och kommer hem på natten igen, förhoppningsvis glada efter en kul stund i Malmö Arena.

* * *

TV4 väljer att ge en käftsmäll till alla innebandyintresserade genom att flytta sändningarna från SM-finalerna från TV4 till TV4 Sport som betydligt färre kan se.
Men money talks, det finns så klart mer pengar i travet.
"Jag skulle önska högre tittarsiffror på innebandy", säger Hans Pekkari, sportchef på TV4-Gruppen till Innebandymagazinet.se. Eller hur, då verkar det ju jättesmart att flytta sändningen till en mindre kanal.

* * *

Ja, nu finns det väl snart inte något som man inte kan tävla i.

* * *

Det här är helt sjukt, men i den här bloggen finns det en bild tagen på den platsen där jag ramlade. Bilden är tagen på morgonen samma dag, så när jag skulle ta mig över där när jag kom hem från jobbet så var det en ännu större sjö.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0