Hemma!

Så skönt att vara hemma igen.
Att få sova i min egen säng.
Lika kul som det är att vara borta, lika skönt är det att komma hem igen.

         

L-P var orolig för hur mycket gräsmattan skulle ha vuxit, men det ser ju mest ut som att det är annat än gräs som har vuxit där. Och vårt plommonträd har tydligen bestämt sig för att ge upp, förutom några grenar som envisas med att ha blad och frukt på sig. Det ser lite konstigt ut, större delen av trädet ser dött ut och så sticker det ut några friska grenar. Vi borde väl försöka få fatt på någon som föstår såna här saker som kan titta på det.
Äppelträdet bredvid däremot verkar må hur bra som helst, där måste jag ut och plocka bort dålig fallfrukt så vi kommer åt med (o)gräsklipparen under det.

En äppelpaj med vaniljsås till kvällen? Eller kanske inte......

 

Jag höll på att svimma igår när jag klev upp på vågen.
Ganska snart insåg jag trots att det är illa så är det i alla fall inte så illa, när jag hade ställt om vågen så den visade kg och inte lb så var det i alla fall bara sanningen som visades och inte något som såg ut att vara mycket värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0