Regnet, det bara öser ner

Nu svämmar det snart över i regnmätaren.
Jädrar vad det har regnat hela eftermiddagen och kvällen, det har ju verkligen forsat ner hela tiden. Jag blev väldigt glad när jag kunde tigga till mig bilskjuts hem från jobbet, det var skönt att slippa ut och gå i regnet.

Tänk om vi kunde rikta om det här regnet till Afrikas horn, där behöver man det.

* * *

Datorn och fotbollen på TV har fått dela på min uppmärksamhet under kvällen.
Först såg vi killarnas U21-lag besegra Holland och så var det dags för herrarna att klå Ukraina. Som vanligt var det trevligt att få se min favorit Majstorovic. Mina kompisar påstår att jag dreglar när jag nämner hans namn, men det är bara elakt förtal.

* * *

Orkar jag gå upp senast 4.40 ännu en morgon?
Ja, det får vi se i morgon bitti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0