Kan du avvara en timmes lön?

Fredagsmyset gör att vi och våra barn blir feta och får diabetes, i alla fall när fredagsmys är lika med chips, läsk och godis mm. 
Nu kan vi hjälpa våra barn samtidigt som vi hjälper barnen på Afrikas horn, vi kan ge våra barn något nyttigare att äta på fredag och skänka pengarna vi skulle köpt chips och andra onyttigheter för till någon hjälporganisation i stället.
Jag tror att i alla fall dom lite större barnen inte skulle ha några problem med att göra en insats för att hjälpa dom svältande barnen på det sättet. Våra barn ser ju på TV hur illa det är för barnen på Afrikas horn och hjälper nog gärna till på det här sättet.

Visst kan du avvara en timmes lön utan att det märks så där värst för dig?
Men för barnen på Afrikas horn kan den summan vara skillnaden mellan liv och död.

Skänk en timlön och rädda ett liv via Läkare utan gränser.

Eller så hjälper vi via unicef eller någon annan hjälporganisation, huvudsaken är att vi hjälper.

 Bloggbanner afrikas horn 230 230

* * *

Jag har skickat mina SMS, har du?




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för ditt stöd - det betyder mycket för oss!

2011-08-03 @ 08:47:39
URL: http://www.lakareutangranser.se
Postat av: Bo

EKOT berättade för ett par år sen att Afrika är fattigare idag än för 25-30 år sen. Så jag behåller mina pengar för uppenbarligen har inte välgörenhet och U-hjälp varit rätt metod.

2011-08-03 @ 17:33:34
Postat av: Mona

Det kan säkert vara så.

Det krigas för fullt hela tiden där nere och det känns väl som att man någon gång borde inse att man måste börja tänka lite framåt och ta hand om sina folk.

Men barnen dör under tiden, visst kan väl vi försöka rädda några barns liv?

2011-08-03 @ 18:43:22
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0