Sista rycket?

Det kändes lite knepigt att åka och köpa höstblommor idag när vi hade riktig sommar igen.
Men det blev i alla fall en tur till Stenhagen och nyöppnade Bellis Blomsterhandel för att köpa lite nytt att sätta i utekrukorna. Och naturligtvis fick några nya orkidéer hänga med hem också. Nu är det så knökat med orkidéer i vardagsrummet så jag vet knappt var jag ska göra av dom längre, dom står liksom överallt.



Jag hade ett ärende att uträtta på Gränby Centrum så vi armbågade oss in där bland alla andra nyfikna människor, det kändes som att hela stan var där för att titta på den nya delen i centret som invigdes nu i dagarna. Jippon och öppningserbjudanden brukar ju locka folk.
Jag orkade inte ens kika in i några klädesaffärer så det inhandlades bara några fler orkidékrukor och lite käk innan det var dags att åka hem och plantera.
Sedan kunde jag njuta av en drink i solen och invänta grillningen.
Var det här sista rycket för sommaren?

* * *

Snacka om att få oväntat besök.

* * *

Nu träningsmatchas det för fullt runtom i landet, Sirius har åkt söderut och besegrat Warberg och spelat oavgjort mot Helsingborg. Tränaren Viktor Matsenius är nöjd med helgens resultat, men Kimmo Eskelinen verkar inte lika imponerad av Sirius.
Svenska mästarna spelar sina träningsmatcher under en träningsturnering i Falun, lördagen bjöd på en oavgjord match mot finska SC Classic och en vinst mot Falun. Tydligen går det ganska så hårt till där uppe, tränare Brottman verkar inte helt nöjd med det.
Det vore ju trist om det blir skador så här innan säsongen startar.

* * *

Visst är jag allt lite sugen att hänga med till Champions Cup i Tjeckien.

Men samtidigt vill jag ju försöka åka någonstans där solen skiner i slutet av september.
Hur ska jag få ihop det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0