Tortyr

Som den självplågare som jag tydligen är har jag trådat igen.

Tyvärr så är det ju så att ju äldre man blir desto mer hår växer det, även på ställen där man som kvinna helst inte vill se något hår. Trådning är ett bra alternativ för att få bort håret, men det är ingen smärtfri procedur direkt. Första gången jag var med om det sprutade ju tårarna, och även nu när jag har varit med om det några gånger så kommer det allt en liten tår.
Men det är klart, gör man det oftare så hårstråna inte är så grova så gör det inte lika ont.

Nu är jag glad att vi kommer att tillbringa nyårsafton hemma, huden blir ju lite rödprickig efter den här behandlingen så det är inget man gör om man ska ut och vara snygg direkt efter. Tyvärr så har jag ingen gurka hemma så jag får leta upp något annat lugnande att smörja in ansiktet med.

* * *

På tal om självplågare.....
Så mycket konstiga människor det finns.

* * *

Innan jag åkte in till stan blev det en promenad bort till möbelaffären, E och K behöver ju handla en hel del till sitt nya boende. Jag hittade ett matbord som jag hade kunnat köpa på stående fot, men jag stillade mig till slut eftersom jag inser att hela köket behöver fixas innan jag ger mig på att köpa nya möbler till det.

* * *

En semesterresa i vår?
I år har vi ju bara varit till Rhodos, det här att min axel hoppade ur led ett par gånger satte ju effektivt stopp för någon resa i våras. Men nu är jag allt bra sugen att sticka iväg någonstans om någon månad, jag kan mycket väl tänka mig Thailand igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0